Podsumowanie lata

header img

gamedevmike; 15.10.2017; news

Za mną dość pracowity okres wypełniony programowaniem i nie tylko. Plany były ambitne, niektóre udało się wypełnić, niektórych nie. Zapraszam na podsumowanie ostatnich miesięcy.

Własny kawałek internetu

Głównym celem na okres wakacyjny było stworzenie „profesjonalnej” (przynajmniej nie najgorzej wyglądającej) strony internetowej. Plan ten udało się zrealizować, czego efekt widać, o czym można więcej przeczytać tu.

Niestety, pisanie websajta zajęło mi za dużo czasu, około 1,5 miesiąca. Powód? Wymyślanie i wdrażanie pewnych rozwiązań na bieżąco i błędy z nimi związane, chęć maksymalnego przystosowania witryny do przyszłych aktualizacji, problemy z hostingiem i „ostatnie szlify”, które same zajęły parę tygodni.

To główna przyczyna, przez którą nie byłem w stanie w pełni zrealizować planów.

Przede wszystkim gamedev

Najważniejszym elementem mojej działalności jest tworzenie niezależnych gier. Oficjalnie zapowiedziałem kolejną produkcję i miałem nadzieję ją ukończyć. Okazało się to niemożliwe, ze względu na zakładany stopień zaawansowania. Udało mi się dokończyć menu, stworzyć system wczytywania i animacje. Niestety wciąż brak najważniejszego – systemu walki i kolizji. Odświeżyłem natomiast niektóre z pierwotnych założeń, co przełoży się na brak zbędnej pracy. Premiera może się jednak odbyć dopiero za kilka miesięcy.

Inne cele

W facebookowym poście z początku wakacji wspomniałem też o kolejnej grze, którą miałbym wydać, gdy mój fanpage osiągnie pewien próg polubień. Pomysł wciąż istnieje (zapraszajcie znajomych), na pewno dam jeszcze o tym znać.

Screenshot z gry /oficjalny ze steama

Nadmieniłem też o pewnej desktopowej aplikacji dotyczącej gier. Brak szczegółów, idea bardzo odległa, na razie nic nie przybliżyło mnie do ewentualnej realizacji.

Nie tylko klepanie kodu

GameDevMike to nie tylko pisanie gier. To także granie i analizowanie ich. W okresie wakacyjnym zdobyłem kilka promocyjnych tytułów, ukończyłem Ryse: Son of Rome oraz zabrałem się za poważne przechodzenie Heroes of Might and Magic. I i II już za mną od jakiegoś czasu, III w trakcie.

Garść onlajnowych statystyk

W ciągu minionych trzech miesięcy na gamedevmike.pl pojawiło się (z niniejszym włącznie) 10 artykułów o różnej treści i długości.

Od początku istnienia (sierpień 2017) strona miała ponad 24 tysiące odsłon, z czego ponad tysiąc unikalnych.

Mój facebookowy fanpage ma 29 lajków i 30 obserwujących, Twittera followuje 19 osób, a kanał na YT ma 6 subskrybentów i 413 wyświetleń. Oszałamiające liczby, heh.

Screenshot z gry /oficjalny ze steama

A już niebawem...

Z powodu natłoku październikowych celów krótkotrwałych moja aktywność znacząco spadnie. To nie oznacza, że znikam z internetów, bynajmniej. Nie będę jednak w stanie pisać kodu/artykułów codziennie (ani co dwa, ani co trzy i tak dalej xd).

Czego się zatem spodziewać? Na pewno raz na jakiś czas wrzucę coś do poczytania, planuję dużo treści dotyczących HoMM, jako że ostatnio bardzo się zagrywam i skompletowałem wszystkie części.

W wolnej chwili (jeśli znajdę), będę sukcesywnie dopisywał kolejne elementy nadchodzącego fightera. O wszystkim pojawią się aktualizacje, info na facebooku/twitterze.

W głowie mam również dalsze usprawnienia witryny, plany raczej na 2018, ale nie wykluczam jakichś małych zmian w najbliższych miesiącach. W szczególności utworzenia sekcji download.

Na koniec mała prośba

Social mediowa popularność jest kluczowa dla zasięgu. Zachęcam zatem do śledzenia mojej aktywności gdzie się da (odnośniki na górze i dole strony) i zapraszania znajomych. Może macie kogoś kto lubi wszelkiej maści alternatywny gamedev a nie miał okazji trafić na gamedevmike.pl?

← Powrót do listy artykułów